L'AUR
Hoe verloopt het meestal?
In de klassieke samenwerking tussen een woonzorgcentrum en een kapper/kapster zoekt een wzx een kapster/kapper, die dan komt werken op zelfstandige basis en dan begint het…
Dit alles ten koste van de bewoners…
Ook een zorg meer voor de directie om dit te plannen, beheren,...
Hoe doen wij, L'Aur dit, anders?
In onze organisatie zijn de kappers in loondienst van het bedrijf L'Aur.
Wij zorgen voor de selectie van het specifieke profiel als wzc-kapster (*).
Bovendien heeft elk wzc kapsalon zijn eigen vaste kapper/kapster, die op vooraf onderling afgesproken vaste dagen en uren het kapsalon komt open doen en zal beheren als een klassiek kapsalon.
Er wordt gewerkt met een online agenda, met een log-in voor het secretariaat van het wzc, zodat ook zij afspraken kunnen inboeken of wijzigen voor de bewoners. Zo worden dubbele of vergeten afspraken maximaal vermeden.
Wij maken gebruik van dubbel gedrukte loopbonnen (**) , waarvan na elke werkdag een afdruk op het secretariaat van het wzc blijft , om zo de geleverde diensten correct bij te houden.
Zo kan het wzc dan obv de dubbels van de werkdagen eenvoudig door-factureren naar de bewoners toe.
Op het einde van de maand wordt er dan nog een factuur opgemaakt naar de wzc organsatie volgens het opgemaakte contract.
Last but not least is het grootste verschil en pluspunt dat bij L'Aur de garantie er is dat er altijd een kapper zal aanwezig zijn.
Als er een kapster ziek of op vakantie gaat, dan wordt er door L'Aur voor een vervang-kapper gezorgd !
Het kapsalon zal het hele jaar open kunnen blijven. Nog meer tevreden bewoners.
Nog even alles op een rijtje:
(*) wzc kappers profiel: volledige bekwaamheid van het vak, flexibel zijn, zelfstandig kunnen werken, onverwacht situaties kunnen oplossen, en een groot hart voor ouderen.
(**) de bonnen zijn ingedeeld in; naam bewoner, kamernummer, diensten, prijs)